Polska

Bez tytułu

Datowanie
1997
Typ obiektu
Obraz
Technika
enkaustyka, deska
Wymiary
150 x 264
Data nabycia
1998
Nr katalogowy
281
Dodatkowe informacje

Grand Prix Ministra Kultury i Sztuki "Bielskiej Jesieni 1997"

Opis

Obraz abstrakcyjny z efektami wizualnymi, w tonacji szarości z akcentami różów i błękitów tworzących ramkę. Składa się z dwóch prostokątnych pionowych części, tworzących poziomą  kompozycję. Wykonany w technice enkaustycznej na desce. Praca wielowarstwowa malowana modelunkiem falistymi plamami i naniesionym na nie – układem przecinających się linii: diagonalnych, uporządkowanych geometrycznie oraz falistych. Cała powierzchnia obrazu sprawia wrażenie ruchu i pulsacji.

Bibliografia

– XXXIII Ogólnopolska Wystawa Malarstwa „Bielska Jesień ’97” [kat. wyst.], Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała; reprod.: s. 42
– Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA [album], red. i oprac. G. Cybulska, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała 2011, ss. 105, 106-107, 230
– Pokaz 4 Postscriptum. Jak powstają kolekcje sztuki  http://bielskobiala.wyborcza.pl/bielskobiala/56,88025,20689240,Pokaz_4_postscriptum_Jak_ powstaja_kolekcje_sztuki.html
– www.galeriabielska.pl 
– Pokaz 4. postscriptum. Jak powstają kolekcje sztuki i dizajnu [dostęp: 10.09.2016]
– Pokaz 4 Postscriptum. Jak powstają kolekcje sztuki
https://www.facebook.com/galeriabielska/photos/ms. ..; [dostęp: 20.09.2016]

Wystawy

1997 – XXXIII Ogólnopolska Wystawa Malarstwa „Bielska Jesień ’97”, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała; Grand Prix
2005 – „Kolekcja Galerii Bielskiej BWA”, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała
2010 – „50 obrazów”, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała
2016 – Pokaz 4. postscriptum. Jak powstają kolekcje sztuki i dizajnu (1 – 19.09.2016)