Polska

Wnętrze + Blok

Datowanie
2005
Typ obiektu
Obraz
Technika
olej, płótno
Wymiary
190 x 250
Data nabycia
30.12 2005
Nr katalogowy
307
Wysłuchaj audiodeskrypcji
Dodatkowe informacje

Grand Prix MKiDN BJ 2005

I część dyptyku

Opis

Pierwsza część dyptyku stanowiąca dopełnienie drugiego obrazu. Kompozycja abstrakcyjna, fakturalna, z wyrazistymi śladami prowadzenia pędzla po mięsistej strukturze farby. Tło białe, z lekko żółtawym odcieniem, założone regularnym układem czarnych kwadracików. Dominantę stanowi geometryczna, przestrzenna bryła w kształcie dwóch połączonych ze sobą trapezów w kolorze w kolorze czerwonego brązu.

Bibliografia

– 37. Biennale Malarstwa “Bielska Jesień 2005”, kat. wyst. , s. 57
– „Relacje-Interpretacje”, Kwartalnik Regionalnego Ośrodka Kultury w Bielsku-Białej, Nr 1, 2006, okładka
– Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA [album], red. i oprac. G. Cybulska, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała 2011, ss. 190, 192-193, 259
– Kartka z reprodukcją pracy „Blok 2”, nakład 250 szt., wyd. Galeria Bielska BWA, 2013
– Pokaz 4. Postscriptum [w:] Magazyn Samorządowy, „W Bielsku-Białej”, 19/2016, okładka (tył)
– E. Furtak, Pokaz 4. - postscriptum. Jak powstają kolekcje sztuki i dizajnu? [w:] Wyborcza.pl http://bielskobiala.wyborcza.pl/bielskobiala/56,88025,20689240,Pokaz_4_postscriptum_Jak_powstaja_kol... [dostęp:19.09.2016]; – www.galeriabielska.pl
– Pokaz 4. postscriptum. Jak powstają kolekcje sztuki i dizajnu [dostęp: 10.09.2016]; – https://www.facebook.com/galeriabielska/photos/ms; [dostęp: 20.09.2016]
– W Bielsku-Białej. Magazyn Samorządowy, III/2016, s. 11
– Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA [album], red. i oprac. G. Cybulska, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała 2011, ss. 181, 182-183, 255

Wystawy

2005 – 37. Biennale Malarstwa “Bielska Jesień 2005”
2016 – Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA. POKAZ 4. Postscriptum. Jak powstają kolekcje sztuki i dizajnu (1 – 18.09.2016)
2016 – Pokaz 4. postscriptum. Jak powstają kolekcje sztuki i dizajnu (1 – 19.09.2016)

Audiodeskrypcja

Od lewej trzy, ustawione jeden przy drugim prostokątne trapezy różnej wielkości, w odcieniach rozjaśniającej się i ciemniejącej czerwieni, z prawej złączone z pogłębiającym ich barwę, pionowo ustawionym prostokątem. Wszystkie na tle białej, rzadkiej siatki o czarnych kwadratowych otworach. Figury o zmieniającej się wielkości od góry i po bokach zarysowują linie proste. Ich załamujące się barwy i skośne boki trapezów wzdłuż dolnej krawędzi, zarysowują ułożoną na siatce szeroką formę o harmonijkowej fakturze. Formę z lewej rozpoczyna bardzo duży, ciemnoczerwony, brunatny trapez prostokątny o dolnej podstawie ułożonej wzdłuż lewej krawędzi. Jego barwę z lewej załamuje następny, powtarzający jego ułożenie, najmniejszy, jasnoczerwony trapez. Za nim nieco większy, jasnoczerwony trapez. Dolną podstawą z prawej stapia się z ciemniejszym, większym prostokątem, pionowo zamykającym kształt harmonijkowej, szerokiej formy. Abstrakcyjna kompozycja geometryczna sprawia wrażenie harmonijkowo poskładanej kartki o nieregularnej dolnej krawędzi. Obraz został nagrodzony w 2005 roku na Grand Prix na 37. Biennale Malarstwa „Bielska Jesień 2005”.

Powiązane obiekty

Karolina Zdunek

Wnętrze + Blok 2

Z audiodeskrypcją Zobacz »