Obraz na granicy abstrakcji z odniesieniami do rzeczywistości. Malowany w kobaltowych błękitach i rozbielonych różach, zakomponowany w prostokącie pionowym. Przedstawia syntetyczny pejzaż z motywem wody na pierwszym planie i fragmentem zabudowy architektonicznej w tle. Praca malowana impresyjnie, z refleksami światła, rozedrgana i pulsująca kolorem.
Abstrakcyjna kompozycja, której 1/3 zajmuje część różowa, a 2/3 część niebieska. W górnej części różowej pojawiają się nieokreślone kształty malowane bielą, czasem przebijają ciemniejsze, karminowe lub cynobrowe partie tła. Błękit na dole jest bardziej wyrównany, uspokojony, choć nie jest to kolor jednolity, ale składa się z drgających, pulsujących plamek, nałożonych drobnymi pociągnięciami pędzla. Sprawia wrażenie ruchomej powierzchni wody, w której odbija się okalający ją świat. Biała linia biegnąca pionowo z prawej części obrazu zaokrągla się i przechodzi w poziom przy dolnej krawędzi. Tytuł obrazu sugerujący osobę – i zarazem przynależność etniczną – zostawia widza nieco bezradnego wobec jego abstrakcyjnej formy.
– Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA [album], red. i oprac. G. Cybulska, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała 2011, ss. 90, 226
2005 – Międzynarodowe Spotkania Twórców „Glisno ’05”, BWA, Gorzów Wlkp.
2006 – „Malarstwo. Elżbieta Kuraj”, wystawa indywidualna, BWA, Gorzów Wlkp.
2008 – „Malarstwo. Elżbieta Kuraj”, BWA Kielce; Galeria Extravagance, Sosnowiec; BWA Sieradz; BWA Kalisz
2009 – „Malarstwo. Elżbieta Kuraj”, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała
2011 – “Carpe diem” wystawa dzieł sztuki z Kolekcji Sztuki Galerii Bielskiej BWA, Apartamenty Sfera, Bielsko-Biała