Obraz otrzymał wyróżnienie regulaminowe oraz Nagrodę Publiczności w 44. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2019.
Wizualną formę rzeczywistości, w jakiej rozgrywa się moje malarstwo, określa specyficzna dla mnie metoda twórcza – konstruowanie prac malarskich w oparciu o ich prototypy: stworzone przeze mnie rzeźbiarskie makiety. Ograniczenia wynikające z charakteru materiału użytego do prefabrykacji (zbudowania modelu) narzucają „stworzeniu” doraźny kształt. Przeobrażając się w realizację malarską, byt wykonuje kolejny krok w ewolucji własnego unaoczniania. Jego budulcem staje się niejako sama w sobie widzialność, będąca przecież także przyczyną jego istnienia. „Sabat”, praca prezentowana na Bielskiej Jesieni, to jedna z moich najnowszych realizacji. Po wcześniejszych próbach definiowania świata (rzeczywistości i wizualności) przez odniesienia do alchemii czy rozważań atomistów, obecnie wątków twórczej kreacji czy powoływania do życia zacząłem szukać w motywach zaczerpniętych z „Młota na czarownice” Heinricha Kramera, poszerzając jednocześnie dyskurs o problematykę kulturową.
– 44. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2019, kat. wyst. Galeria Bielska BWA, 2019, s. 77, 110, 112
– „Relacje – Interpretacje”, Kwartalnik Regionalnego Ośrodka Kultury, Bielsko-Biała, nr 4 (56), grudzień 2019, reprodukcja, s. 39 – wewnętrzna strona okładki
– Plakat reklamujący 44. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2019, w formacie B1, listopad – grudzień, 2019
– Folder do wystawy 44. Biennale Malarstwa Bielska Jesień, s. 7
– Kalendarz biurkowy, stojący w formacie A5, na dwa lata 2020 – 2021, z reprodukcjami praz z 44. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2020 – 2021, reprodukcja, grudzień, 2021
– Kalendarz ścienny w formacie A3, na dwa lata 2020 – 2021, z reprodukcjami prac z 44. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2020 – 2021, strona tytułowa, czerwiec 2020.
– 2019 – 44. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2019, Galeria Bielska BWA, (8.11–29.12.2020) wyróżnienie regulaminowe oraz Nagroda publiczności.