Polska

Bez tytułu

Datowanie
1984
Typ obiektu
malarstwo, obraz
Technika
technika własna, ścinki kolorowych kredek, płyta pilśniowa, obraz oprawiony w czarną ramę z zaokrąglonymi narożami będącą integralną częścią pracy
Wymiary
75,5 x 65,5
Data nabycia
2001
Nr katalogowy
295

Opis

Obraz reliefowy na czarnym tle, zakomponowany w prostokącie zbliżonym do kwadratu zamkniętym ramką z zaokrąglonymi narożami. Stworzony ze ścinków różnokolorowych  kredek – z przewagą czerwonych – ułożonych w szeregi poziomych rzędów. Zajmują one niemal całą powierzchnię, przypominając zapis pisma. Rytm wyznaczony regularnością ukośnie ciętych elementów przerwany jest od dołu, w piątym wierszu, pozostawieniem pustego miejsca, jakby nie ukończeniem wersu.   

Bibliografia

– Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA [album], red. i oprac. G. Cybulska, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała 2011, ss. 6, 153
– Kat. wyst. „Czas syntezy. Klasycy polskiej sztuki”, Galeria Sztuki Współczesnej BWA, Katowice, 2014, s. 35
– folder „Pokaz 4.” (2). Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA, Galeria Bielska BWA, (23.06-28.08.2016); reprodukcja pracy s. 5, 6
– Pełna Kultura – bielski magazyn aktualności, wrzesień 2022, reprodukcja obrazu wraz z zapowiedzią wystawy, s. 14.

Wystawy

2014 – „Najwybitniejsi artyści Śląska”, Galeria Sztuki Współczesnej BWA, Katowice
2016 – „Pokaz 4.” Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA, Galeria Bielska BWA, (23.06-28.08.2016)
2022 – „Andrzej Szewczyk. Artysta jest argumentem”, Galeria Bielska BWA (9.09–26.10.2022).