Portugalia

Maria II (czarna)

Datowanie
2013
Typ obiektu
Fotografia
Technika
fotografia barwna, papier barytowy na Dibondzie; edycja 3, plus 1 A.P.
Wymiary
35 x 45
Data nabycia
6.11. 2019
Nr katalogowy
1024

Interpretacja

Maria – seria prac, w których kwestionuję, poprzez różne media, produkt pamięci w jej przekazywaniu z ciała na ciało w kontekście i na przestrzeni czasu. Ruch i estetyka pamięci są rdzeniem tego cyklu, eksploatującego równolegle skorelowane zagadnienia, wokół kobiecego ciała i jego miejsca zmysłowego.

Na potrzeby tego cyklu tworzę prace wizualne oparte na wyimaginowanym portrecie –  Marii – w różnych kontekstach kulturowych. Portret ten powstał w oparciu o skrawki informacji, które połączyłam z własnymi wspomnieniami i osobistymi wspomnieniami. Samo wcielenie pamięci prowadzi mnie do symbolicznych i fizycznych spektakli, w których główny nacisk kładę na kobiece wcielenie, wymiary żywej pamięci, temperatury i antropometrie.

Kobieta przedstawiona w tych pracach zakłada anonimowość poprzez aglutynację tożsamości, która może odzwierciedlać inne tożsamości Marii. Narracja emocjonalnych skrzyżowań ciała, które odbiera i kanalizuje nieświadome ślady Innego.

W nieustannej redefinicji „co to było" i „jak to się pamięta", wielość przeszłości generuje post-imaginarną pamięć. To w tym auto-miksowanym biografizmie Maria przyjmuje jedno ciało i wiele twarzy. Maria jest ciałem migranckim w puli pamięci zbiorowej. W tej serii podejmuje podróż do fauny luster, aby zbadać złożoność zachowania pamięci.

 Seria tworzona od 2012 roku do chwili obecnej.

Powiązane obiekty

Patrícia Corrêa

Maria III (biała i złota)

Zobacz »

Patrícia Corrêa

Maria I (czerwona)

Zobacz »