The installation composed of several dozens of elements: 1. The material documents of the action „The Romantic Mass”, 1978–2005; 21 paintings on pure canvas, 1978–2005, 150 x 75 cm, cat. No. 773; 2. The material documents of the action „The Romantic Mass”, 1978–2005; the wooden sculpture titeled „The Altar of Fulfiment” composed of 23 elements, 1978–2005, wood, the dimentions of the assembled sculpture: 190 x 210 x 400 cm, cat. No. 774; 3. The material documents of the action „The Romantic Mass”, 1978–2005; photographic documentation of the action of 1978 by Jacek Szmuc, 1978, colour photographic prints, 21 x 30 cm, cat. No. 775; Purchased for the funds granted by The Ministry of Culture And National Heritage of Republic of Poland, the „Collections” agenda 2013. „The material documents of the action „The Romantic Mass” is a piece reconstructed by the author in 2005 on a base of a piece of the same title, executed in 1978, which dissapeared in the martial law of 1982 in Poland. Purchased from the artist’s successor: the artist’s daughter Bettina Bereś. Galeria Bielska obained also a permission to use copyrighted materials (licence) of the photographic documentation of the action „The Romantic Mass”, 1978 by Jacek Szmuc (copyright of the photographs by Bettina Bereś).
Dokumenty rzeczowe z akcji Msza Romantyczna jest pracą zrekonstruowaną przez autora w 2005 roku na podstawie dzieła pod tym samym tytułem, stworzonego w 1978 roku, które zaginęło w stanie wojennym.
– Jerzy Bereś, „Msza romantyczna” (opis manifestacji) [w:] „Msza romantyczna”, wyd. Stowarzyszenie Artystyczne Grupa Krakowska, Kraków 1978; [przedruk w:] „Grupa Krakowska (dokumenty i materiały)”, cz. II, wyd. Stowarzyszenie Artystyczne Grupa Krakowska, Kraków 1991, s. 81-82
– J. Bereś, Zwidy, Wyrocznie, Ołtarze (szkic autobiograficzny) [w:] Zwidy, Wyrocznie, Ołtarze, wyd. Stowarzyszenie Artystyczne Grupa Krakowska, Kraków 1991
– J. Bereś, J.B. a Grupa, 2008 [w:] Grupa Krakowska. Dokumenty i materiały z lat 1932-2008, wyd. Cricoteka, Kraków;
– J. Bereś, Wstyd. Między podmiotem a przedmiotem, red. Jerzy Hanusek, wyd. Stowarzyszenie Artystyczne Otwarta Pracownia, Kraków, 2002
– Zwidy, Wyrocznie, Ołtarze, red. A. Węcka, wyd. Muzeum Narodowe w Poznaniu, Poznań 1995
– Strona internetowa Galerii Bielskiej BWA, „Polscy radykalni performerzy 1967–1989”, Galeria Bielska BWA, www.galeriabielska.pl (dostęp 20.05.2014)
– Polscy radykalni performerzy w Galerii Bielskiej BWA, portal internetowy O.pl; http://news.o.pl/2014/05/06/polscy-radykalni-performerzy-bielska-bwa-bielsko-biala/ (dostęp: 2014-05-06)
– A. Kostołowski Uwagi o profetyzmie Jerzego Beresia [w:] Portal internetowy: Obieg, 17.06.2014.
– http://www.obieg.pl/prezentacje/32643 (aktualizacja 17.06.2014)
– 50-lecie pracy twórczej Jerzego Beresia. „Taczki globalne (2004/5), Stowarzyszenie Artystyczne Grupa Krakowska, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, akcja: odtworzenie „ołtarza spełnienia” z 1978 r. (30 września 2005)
– reprodukcja na plakacie wystawy „Polscy Radykalni Performerzy. 1967–1989”, (17.05–8.06. 2014), Galeria Bielska BWA.
1978 – „Msza Romantyczna”, akcja, Galeria Krzysztofory, Kraków
1979 – „Rzeźba roku 1978”, BWA, Kraków
1980 – „Jerzy Bereś. Dokumenty i prace.”, BWA, Piła
1981 – „Jerzy Bereś. Dokumenty manifestacji z lat 1968–1980”, Galeria Krzysztofory, Kraków
1981 – „Jerzy Bereś. Dokumenty”, BWA Lublin
1981 – „Wystawa rzeźb: Ołtarz spełnienia i inne dokumenty Mszy Romantycznej”, Aula Akademii Muzycznej (podczas strajku studenckiego), Kraków
2005 – „Odtworzenie Ołtarza spełniania”, Galeria Krzysztofory, Kraków
2014 – „Polscy radykalni performerzy 1967–1989”, Galeria Bielska BWA, (17.05 – 8.06.2014); (prezentacja dzieła zrekonstruowanego w 2005 roku)
2023 – „Stany przejściowe” – wystawa z Kolekcji Sztuki Galerii Bielskiej BWA, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała (13.01.2023 – 03.03.2023).