Grand Prix – Nagroda Ministra Kultury w 35. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2001, a także Nagroda Publiczności w tej edycji konkursu.
Obraz w tonacji szaro-brązowej zakomponowany w kwadracie. Przedstawia sylwety trzech wilków biegnących po białym podłożu. Zwierzęta malowane z dużą ekspresją, o sierści zróżnicowanej kolorystycznie od jasno-ugrowej do niemal czarnej. U ich stóp rysują się ciemne podłużne cienie.
Trzy biegnące obok siebie wilki rzucają cienie na biały śnieg. Wrażenie pędu spotęgowane jest wydłużonym kształtem sylwetek, a zwłaszcza pysków, oraz napiętą w skoku tylną łapą przewodnika stada. Szybkie, zdecydowane pociągnięcia pędzlem nadają obrazowi ekspresji. Kolor ograniczony do bieli i szarości, jest ożywiony refleksami ochry na ciałach wilków i błękitu na ich cieniach.
– 35. Ogólnopolski Konkurs Malarstwa „Bielska Jesień 2001” [kat. wyst.], Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała; 2001, reprod.: s. 15
– reprod.: „Relacje–Interpretacje”, nr 4/2010, wewn. str. okładki
– Lokomotywa. Wpływ kultury na rozwój lokalny [książka], red. A. Smalcerz, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała 2011, repr. s. s. 100
– Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA [album], red. i oprac. G. Cybulska, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała 2011, s. 28, 30-31, 205
– Kat. wyst. „Strefa ciszy” – Rafał Borcz, Galeria Exravagance, 2013, Sosnowieckie Centrum Kultury, Sosnowiec, kat. s. 6
– Kartka z reprodukcją pracy, nakład 250 szt., wyd. Galeria Bielska BWA, 2013
– kalendarz na lata 2016–2017, reprodukcja pracy, format A3, Galeria Bielska BWA, 2015.
2001 – 35. Ogólnopolski Konkurs Malarstwa „Bielska Jesień 2001”, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała
2005 – „Kolekcja Galerii Bielskiej BWA”, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała
2006 – „Wilk”, wystawa indywidualna, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała
2010 – „50 obrazów”, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała
2011 – “Carpe diem” wystawa dzieł sztuki z Kolekcji Sztuki Galerii Bielskiej BWA, Apartamenty Sfera, Bielsko-Biała.
Po brudnej bieli śniegu, przełamanej odcieniami jasnej szarości, od góry z lewej na prawo, wyłaniając się częściowo jeden przed drugiego, pędzą razem trzy, brązowo-szaro-czarne wilki. Pod ich wydłużonymi sylwetkami, powiewającymi, wyprostowanymi ogonami i wyciągniętymi przed siebie łbami, poruszone, długie ciemnoszare cienie. Pierwszy cień z lewej rozjaśniony błękitem umyka za lewą krawędzią obrazu. Futra wilków malowane szybkimi pociągnięciami pędzla. Mienią się odcieniami: jasnych, złocistych beżów, brązów, szarości i czerni. Sierść pierwszego wilka z lewej o najjaśniejszej maści. Łapa z prawej wyrzucona przed siebie, tylna z lewej wyrzucona do tyłu. Jego tułów częściowo przesłania sylwetki dwóch pozostałych, pędzących przy nim wilków. Wilk jest częstym motywem twórczości artysty i stanowi jego fascynację. Symbolizuje dzikość oraz nieujarzmioną, pierwotną naturę. Rafał Borcz maluje to, co go wzrusza, co ma w sobie dynamizm i energię. Inspiracji do dzieł poszukuje często w środku dzikiego bieszczadzkiego lasu – jego obrazy zawierają motywy pustych krajobrazów, samotnych drzew, sów i wilków. Jego prace stanowią zachwyt nad surowym pięknem natury. Obraz bez tytułu z 2001 roku został nagrodzony Grand Prix na 35. Ogólnopolskim Konkursie Malarstwa „Bielska Jesień 2001”.