Starzy ludzie w fotografiach artysty nie ucieleśniają symboli, nie wyrażają mitologicznych treści. W prostych codziennych sytuacjach odkrywają swoje uczucia, relacje z innymi, zarówno te pozytywne, budujące więzi, jak i negatywne, wprowadzające niezgodę. Jedna z najbardziej znanych fotografii artysty jest pełne ciepła i empatii, ale także pobłażania dla ludzkich słabości, co jest cechą artystów czeskich, zarówno w sztukach wizualnych, jak i filmach. Na tym zdjęciu para starych ludzi usiłuje przenieść długą belkę, jednak brak porozumienia między nimi uniemożliwia tę prostą czynność.
– „Jindřich Štreit – Fotografie 1965–2005/ Photographs 1965–2005” [monografia], wyd. Kant, Praha 2006, reprod. okładka oraz s. 155.
– Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA [album], red. i oprac. G. Cybulska, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała 2011, s. 151.
– folder „Pokaz 4.” (1). Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA, Galeria Bielska BWA (23.06–28.08.2016).
2006 – „Jindřich Štreit – Retrospektywa”, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała (5–28 maja 2006).
2016 – „Pokaz 4.” Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA, Galeria Bielska BWA (23.06–28.08.2016).