Dofinansowano ze środków MKiDN. Fundusz Promocji Kultury program Znaki Czasu
Obraz w oszczędnej gamie delikatnych szarości zakomponowany w kwadracie. Przedstawia ustawionego na dole w centrum sylwetę pingwina osamotnionego pośród bezkresu śniegu sięgającego po horyzont.
Minimalistyczne użycie środków malarskich dało niezwykle trafny efekt. W szarobiałej niezmierzonej śnieżnej otchłani widzimy białą kulkę z czarno-białym łebkiem i czarnym kawałkiem płetwy wystającym spod pierza. Pingwiny u ludzi wzbudzają uśmiech z powodu zabawnego kroku i przypominającego frak upierzenia, a przecież to mistrzowie przetrwania w skrajnie nieprzyjaznych warunkach. Wielki respekt budzi ich instynkt macierzyński, czy ściślej – wola wychowania potomstwa, bo szczególne zasługi w ochronie jaj mają samce. Oglądamy zatem zapewne takiego samca, który stoi wiele tygodni na wietrze i mrozie, nocą polarną, bez jedzenia, trzymając jajo na ciepłych stopach i czekając na powrót samicy z żerowiska.
– 38. Biennale Malarstwa „Bielska Jesień 2007” [kat.wyst.], red. G. Cybulska, B. Swadźba, Galeria Bielska BWA, 2007;s. kat. wyst. s. 17
– Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA [album], red. i oprac. G. Cybulska, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała 2011, s. 19, 204
– reprod.: „Relacje–Interpretacje”, nr 4/2007, wewn. str. okładki
– reprod.: “Format” nr 58/2010, 2010, s. 69
2007 – 38. Biennale Malarstwa „Bielska Jesień 2007”, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała, 2007
2006 – „La nostalgie”, Otwarta Pracownia, Kraków
2006 – „La nostalgie”, BWA Galeria Sanocka, Sanok
2007 – 38. Biennale Malarstwa „Bielska Jesień 2007”, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała
2011 – “Carpe diem” wystawa dzieł sztuki z Kolekcji Sztuki Galerii Bielskiej BWA, Apartamenty Sfera, Bielsko-Biała