Pomarańczowa płaszczyzna niezagruntowanego płótna ujawnia szkielet blejtramu, co podkreśla szkicowy charakter całości. Artysta pozostawia górną partię obrazu niemal bez ingerencji, skupiając się na jej dolnej części. Między pionowymi prostokątami, będącymi – jak wskazuje tytuł – fragmentami przystanku, stoi czworo ludzi. W ich szarych sylwetkach co jakiś czas pojawiają się barwne, pastelowe elementy: błękitna teczka, różowy beret, żółty pakunek. Dzięki tym elementom tłum nabiera indywidualnych cech, dzieli się na poszczególne osoby. Obserwowanie ludzi podróżujących w środkach komunikacji publicznej jest jedną z nielicznych sytuacji, w której można to robić bez skrępowania.
– Targi Sztuki. Sfera Sztuki [kat.], red. G. Cybulska, Galeria Bielska BWA, 2010, s. [19]
– Lokomotywa. Wpływ kultury na rozwój lokalny [książka], red. A. Smalcerz, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała 2011, repr. s. 94
– Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA [album], red. i oprac. G. Cybulska, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała 2011, s. 33
2010 – Targi Sztuki „Sfera Sztuki”, Bielsko-Biała; Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała