Rysunek zakomponowany w prostokącie, wykonany ołówkiem na naturalnym, lekko ugrowym kolorze papieru. Przedstawia portret kobiecy z uszami zwierzęcia, rysowany linearnie z delikatnym światłocieniem.
Piękne, smutne oczy patrzą ze zwierzęcą niemal płochliwością. Mogłyby to być oczy gazeli, na co zdają się wskazywać także długie, zwierzęce uszy oraz długa, jak u gazeli, szyja. Jednak jest to twarz dziewczyny, z kształtnymi ustami i mocno zarysowaną szczęką.
Agata Agatowska jest rzeźbiarką, której prace mają syntetyczne, zgeometryzowane formy. Ulubionym motywem artystki jest postać ludzka, zwykle dziewczęca, w uproszczonej, opływowej formie. W futurystycznych kostiumach bohaterek widać inspiracje współczesną mitologią: kulturą masową, japońską mangą, komiksem. Jej poszukiwanie idealnej formy i proporcji, sprawia, że prace artystki przypominają także hieratyczne rzeźby egipskie.
Artystka eksperymentuje z żywicami, jak mastik czy colatec, ale używa też innych materiałów, jak beton, brąz czy aluminium. Jednak nawet tradycyjne techniki wykorzystuje w sposób nietypowy, np. lakieruje na czerwono odlew z brązu. Poszukując idealnej gładkości długo poleruje odlewy, dzięki czemu jej rzeźby zachwycają oczy, ale też zachęcają do dotykania.
– Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA [album], red. i oprac. G. Cybulska, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała 2011, s. 15, 200
2010 – „Rzeźba”, wystawa indywidualna, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała
2010 – „50 obrazów”, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała