w 2008 roku wg powyższego projektu powstała granitowa rzeźba, wys. 180 cm, ustawiona w ogrodzie artysty w Bielsku-Białej
Niewielki odlew z brązu torsu mężczyzny siedzącego – jak sugeruje nam tytuł – na koniu. Dla artysty punktem odniesienia jest rzeźba antyczna, stąd harmonia kształtów i unikanie takich detali, jak ręce czy głowa. Z realistyczną górną częścią ciała mężczyzny kontrastują uproszczone i nieco kubistycznie potraktowane nogi obejmujące siodło i trzymająca je, pozbawiona ramienia dłoń.
– Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA [album], red. i oprac. G. Cybulska, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała 2011, ss. 83, 224
– folder „Pokaz 4.” (2). Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA, Galeria Bielska BWA, (23.06-28.08.2016); reprodukcja pracy s. 2
– „Relacje_Interpretacje” Kwartalnik ROK w Bielsku-Białej, Nr 3 (43), wrzesień 2016, wersja papierowa i internetowa), wewnętrzna strona okładki
– kwartalnik „Artluk”, 2 (35), 2016; wersja papierowa i elektroniczna, reprodukcja pracy, s. 76
1994 – „Bronisław Krzysztof Sculpture”, Polish Cultural Institute, Londyn
1994 – „Bronisław Krzysztof Sculptures”, Galerie d’Orsay, Paryż
2000 – „Bronisław Krzysztof – Rzeźba. Medal. Rysunek”, Muzeum Narodowe, Kraków, Sala Arsenału Muzeum Czartoryskich
2000 – „Bronisław Krzysztof Skulptur Medaille Zeichnung”, Oberlandesgerichts, Kolonia, Niemcy 2003 – „Dotyk światła”, Polski Dom Aukcyjny Sztuka, Warszawa; Polski Dom Aukcyjny Sztuka, Kraków
2016 – „Pokaz 4.” Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA, Galeria Bielska BWA, (23.06-28.08.2016)