Zakup dofinansowany ze środków MKiDN, Program – Kolekcje, 2014
Praca poddana konserwacji w 2016 roku.
Szczegółowy opis postępowania konserwatorskiego został umieszczony przy planszy nr inw. 750
2 Klub S.A. I. W. Kraków, r. 1967; Kwadrans poetycki z towarzyszeniem fortepianu i adapteru. Plansza 60 x 60 cm z tektury 1,5 mm, naklejony sfotografowany tekst w języku polskim i na tym samym papierze fotograficznym odręczny tekst w języku angielskim, sygnatura autora, cztery fotografie cz-b.
Prekursorskie działania artystyczne Warpechowskiego wywodziły się z poezji. Od samego początku ich kluczowym elementem była improwizacja.
Kwadrans poetycki z towarzyszeniem fortepianu i adapteru, kwiecień 1967, klub Rynek 13. Kraków.
Pierwsza część akcji miała zakończyć raz na zawsze udział Warpechowskiego w konwencjonalnych wieczorkach poetyckich. Artysta stał przed publicznością z siedzącym mu na plecach aktorem i czytał swoje wiersze na wyrywki: od środka, od końca, zamieniając je w miazgę poetycką. Aktor wyrywał mu kartki, wkładał sobie do ust i wypluwał.
Część druga miała być powołaniem do życia „realności poetyckiej”. Artysta namawiał publiczność do wyrażania słowem, gestem, mimiką i zachowaniem prostych pojęć będących budulcem poezji (tak, nie, miara, wysokość).
Trzecią część stanowiła melorecytacja „banalnego wierszyka” napisanego specjalnie na tę okoliczność.
W ostatniej części artysta wykonywał śpiew Hare Kryszna, zaczerpnięty od Allena Ginsberga.
Fragment tekstu oraz kadry z planszy „2 Klub S.A.I.W. Kraków, R. 1967. Kwadrans poetycki z towarzyszeniem fortepianu i adapteru” pochodzą z katalogu oraz towarzyszącej mu płyty pt.: Warpechowski „Droga Performera”, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa, 2014, wydanej z okazji wystawy artysty prezentowanej w warszawskiej Zachęcie w 2014 roku (20.09 – 11.11.2014) pt. „Zbigniew Warpechowski. To”.
– Strona internetowa Galerii Bielskiej BWA, „Polscy radykalni performerzy 1967–1989”, Galeria Bielska BWA, www.galeriabielska.pl (prezentacja wszystkich prac, dostęp 20.05.2014)
2014 – „Polscy radykalni performerzy 1967–1989”, Galeria Bielska BWA, 17.05–15.06.2014)
– Wszystkie zakupione przez galerię plansze były pokazywane przy okazji wykładów i wystąpień artysty w latach 1979–1981, w następujących galeriach: Galeria Dziekanka, Warszawa; BWA, Łódź; Galeria Labirynt, BWA Lublin; Galeria Krzysztofory, Kraków (grudzień, 1981).