Autor obrazu pracuje z młodzieżą, obserwując ich potrzeby, dążenia, ambicje, ale też trudności i problemy. Dostrzega nieodporność młodych ludzi na konsumpcyjny styl życia i wiązanie poczucia szczęścia z nabywaniem dóbr materialnych. Oferta galerii handlowych, streszczona do hasła „Zakupy i kino”, zaspokaja potrzebę nie tylko posiadania, ale też pokazania się wśród rówieśników, używających tych samych kodów związanych np. z markami, ale też przyjmujących bezkrytycznie wszelkie mody. Używanie symboli – z różnych religii, ale nie tylko – wszelkich symboli, bez rozumienia ich znaczenia i stojącego za tym przesłania, świadczy o powierzchownym, wyłącznie estetycznym traktowaniu znaków czy wizerunków. Jak w zwierciadle odbijają swoim wyglądem model narzucony przez planujących kolejne sezony stylistów.
– 42. Biennale Malarstwa „Bielska Jesień 2015” [kat. wyst.], red. G. Cybulska, B. Swadźba, Galeria Bielska BWA, 2015, s. 44
– plakat z reprodukcją pracy, B1, (100x70), 42. Biennale Malarstwa „Bielska jesień 2015”, Galeria Bielska BWA, 2015, nakład 5 szt.
2015 – Galeria Wirtualna 42. Biennale Malarstwa „Bielska Jesień 2015”, www.bielskajesien.pl, (1.06.2015–17.01.2016)
2015 – 42. Biennale Malarstwa „Bielska Jesień 2015”, Galeria Bielska BWA, (27.11.2015–17.01.2016)
2016 – Sylwester Chrapowicz – Pokolenie Y, Galeria Bielska BWA – Klubokawiarnia Aquarium (1–24 kwietnia 2016)