wyróżnienie regulaminowe w 43. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2017 (za zestaw prac).
Nie godząc się z niesprawiedliwością świata, jaką jest nadludzkie bogactwo, a nieludzkie ubóstwo, wyrażam poprzez tryptyk obrazów „Afryka a świat”, swoje niezadowolenie z panującej, ogólnoświatowej sytuacji. Nie jestem przeciwna bogactwu samemu w sobie. Jestem przeciwna dążeniu do bogactwa kosztem ludzkiego życia. Światowe wydatki przeznaczane na militaria, cyfryzację, sport, rozrywkę, konsumpcję, z roku na rok rosną, rośnie również liczba umierającej z głodu ludzkości na naszej, jakże bogatej, szczęśliwej, sunącej z duchem postępu, planecie.
Jolanta Stachyra
– 43. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2017 [katalog wystawy], red.: G. Cybulska, B. Swadźba, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała 2017, reprodukcja s. 82, biogram s. 132.
– „Relacje-Interpretacje”, Kwartalnik Regionalnego Ośrodka Kultury w Bielsku-Białej, Nr 4 (48) grudzień 2017, I. Sobczyk, „Malarstwo ma się dobrze”, info s. 1-3.
– „Artluk” kwartalnik, 2 (37), 2017, Katarzyna Jeleń, „Czy warto wybielać malarstwo?” info o wystawie.
– „2B STYLE”, nr 5 (30) 2017, grudzień 17 – styczeń 18, Ewa Krokosińska-Surowiec, „Wielki finał Bielskiej Malarskiej Jesień”; reprodukcja pracy s. 29.
– „Arteon”, Magazyn o sztuce, nr 12 (212) grudzień 2017, Karolina Staszak, „Burczenie w brzuchu”; reprodukcja s. 8.
2017 – 43. Biennale Malarstwa Bielska Jesień 2017
2018 – „Dzień Wolnej Sztuki”, Galeria Bielska BWA (21.04.2018).