Forma geometryczna z drewna i stali w kolorze szarym. Wykonana na konstrukcji ze sklejki w naturalnym kolorze drewna, przedstawia elementy koła – trzy połówki o średnicy 37 cm, częściowo ażurowe, ustawione w stosunku do siebie pod kątem 90 stopni. Dwa elementy koła – jakby w połowie złożonego – połączone są ze sobą stalowymi promieniami.
Jedna z cyklu prac, w których artysta – idąc tropem twórczości Katarzyny Kobro – zajął się dekonstrukcją podstawowej, uważanej za doskonałą, figury geometrycznej – koła. Poszczególne elementy i ich wzajemne relacje powstały poprzez „rozpad” koła, którego ruch w pewnym sensie odzwierciedlają równoległe metalowe pręty.
– folder „Pokaz 4.” (2). Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA, Galeria Bielska BWA, (23.06-28.08.2016), reprodukcja pracy.
– „Relacje_Interpretacje” Kwartalnik ROK w Bielsku-Białej, Nr 3 (43), wrzesień 2016, wersja papierowa i internetowa), (2) wewnętrzna strona okładki.
2016 – Sławomir Brzoska – „Nic, poza pustynią”, Galeria Bielska BWA, (29.01–21.02.2016) 2016.
– „Pokaz 4.” Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA, Galeria Bielska BWA, (23.06–28.08.2016).
Rzeźba Sławomira Brzoski „Podział koła 2”. Rok powstania 2015. Surowa oraz malowana na szaro sklejka o grubości ok. 2 cm, stalowe cienkie pręty.
Wysokość z podstawą 47 cm, szerokość 36 cm, głębokość 30 cm.
Zbiory Galerii Bielskiej BWA.
Trzy szare półkola, przecinające się ze sobą centrycznie pod kątem prostym, osadzone na wcinającej się w nie klinem, pionowej podstawie z jasnej sklejki. Jedna połowa koła wypełniona. W dwóch pozostałych, wycięte po tej samej stronie dwa pola, tworzą obrys ćwierć okręgów. Na obrysie dolnego z nich, przymocowane pręty. Pręty wznoszą się skręcając centrycznie, ich końce przywierają do krawędzi przeciwległej, pełnej ćwiartki. Rzeźba oglądana z różnych stron tworzy konstrukcje sferycznych elementów składających się na koła.
Rzeźba ucieleśnia trzy wymiary. Koło, które zazwyczaj jest dwuwymiarowe, tutaj poprzez zestawienie jego fragmentów, uzyskuje wymiar przestrzenny.
Sławomir Brzoska bada poprzez swoje rzeźby zagadnienia przestrzeni i formy. Często w swych pracach wykorzystuje sznurek, tworząc z niego przenikające się struktury. Artysta do komponowania swoich przedziwnych figur geometrycznych nie używa komputera, jedynie linijki i cyrkla. Jego prace tworzą zaskakujące formy geometryczne, w które widz może wejść, a nawet je dotknąć i poczuć się w nich dziwnie inaczej.
Sławomir Brzoska urodził się w 1967 roku w Szopienicach. W 1995 roku uzyskał dyplom z rzeźby w Instytucie Sztuki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Filia w Cieszynie. Od 2011 roku profesor sztuk plastycznych. Prowadzi 9 Pracownię Działań Przestrzennych na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu oraz Pracownię Działań Przestrzennych w Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Artysta działa w obszarze rzeźby, rysunku i performansu. Znany jest z instalacji rzeźbiarskich, które tworzy przy użyciu sznurka, wełny, światła UV. Jest również podróżnikiem.