Obraz abstrakcyjny w tonacji różowo-karminowej, zakomponowany w pionowym prostokącie. Malowany laserunkami łagodnie modelowaną plamą. W kompozycji można wyróżnić dwa podziały. Pierwszy na osi pionowej ukazujący szeroką bryłę sięgającą od górnej krawędzi ku dołowi, na tle ciemniejszego tła.
Drugi podział przebiega diagonalnie w połowie wysokości obrazu, dzieląc go na lżejszą, delikatnie nasyconą górę i bogatszy w formie i kolorze dół. Malowany w intensywnych różowo-purpurowych barwach z poziomymi smugami nadającymi pracy przestrzenności. W centralnej części znajdują się wyodrębnione prostokątne formy podkreślone konturem.
Porządek świata w skali ludzkiej to schemat funkcjonowania społeczeństw, w którym odnawianie materii biologicznej, reprodukcja gatunku jest najistotniejsza. „Androgynie” (2007) Jagody Adamus zwraca uwagę na fakt, że płeć nie zawsze poddaje się tym schematom.
– Jagoda Adamus „Chaos i pełnia” [kat. wystawy], 2010, wyd. Tatrzański Park Narodowy, s. 42.
– Smalcerz Agata, „Dla Johanne i Anny”, Przewodnik po wystawie, Wystawa prac z Kolekcji Sztuki Galerii Bielskiej BWA, 2021, Galeria Bielska BWA, s. 9.
2008 – Ośrodek Edukacyjno-Muzealny Tatrzańskiego Parku Narodowego, Zakopane
2008 – Galéria Barónka, Kežmarok, Słowacja
2018 – Jagoda Adamus – Malarstwo, Galeria Bielska BWA, Klubokawiarnia Aquarium (29.06–26.08.2018)
2020 – 2024– „Dla Johanne i Anny” – wystawa z Kolekcji Sztuki Galerii Bielskiej BWA, Willa Sixta, Bielsko-Biała (06.11.2020 – 01.10.2023 oraz od 5.04 do 8.09.2024)