– 41. Biennale Malarstwa „Bielska Jesień 2013” [kat.wyst.], red. G. Cybulska, B. Swadźba, Galeria Bielska BWA, 2013; ss. 10, 150, 155, 161, 162
– W Bielsku-Białej”, Magazyn samorządowy, wydanie specjalne, grudzień 2013, s. 17
– „Relacje _Interpretacje”, kwartalnik Regionalnego Ośrodka Kultury w Bielsku-Białej, Nr 4 (32), grudzień 2013, okładka – wewnętrzna strona, s. 13
– Kartka z reprodukcją pracy, nakład 250 szt., wyd. Galeria Bielska BWA, 2013
– „Artluk”, kwartalnik 4 (28), 2013, s. 31
– „Arteon”, magazyn o sztuce, nr 1 (165) styczeń 2014, s. 35
– „Galerie & Muzea”, Poland Art, 2013, 12; 01, 2014, s. 3
– „Kalendarz kulturalny województwa śląskiego 2014”, Regionalny Ośrodek Kultury, Bielsko-Biała, 2014, okładka
– „Arttak”. Sztuki Piękne, kwartalnik, Nr 7/2013, s. 86
– "Format”, Nr 67, 2014, s. 65
– „Kultura Bielsko-Biała. Culture”, artykuł: Biennale Malarstwa „Bielska Jesień”, [s.47]
– Portal kulturaonline.pl, w zakładce „Galeria dnia”, o wystawie Ewy Juszkiewicz w Galerii Bielskiej BWA, http://kulturaonline.pl/galeria,dnia,ewa,juszkiewicz,tytul,artykul,21464.html ; dostęp, 2015–07-17, „Zwierciadło”, 9 (2027), wrzesień, 2015, s. 130
– „Głos Bielski” miesięcznik regionalny, nr 8 (11) sierpień, 2015, całostronicowy artykuł, z dwiema reprodukcjami
– Agnieszka Rayzacher, „Upadek kusi”, artykuł i reprodukcja pracy (s. 89), „Odra”, miesięcznik, 1, 2016, styczeń, s. 88-90.
– folder „Pokaz 4.” (1). Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA, Galeria Bielska BWA, (23.06–28.08.2016)
– „Relacje_Interpretacje” Kwartalnik ROK w Bielsku-Białej, Nr 3 (43), wrzesień 2016, wersja papierowa i internetowa), s. 26
– „Doświadczenie ciała”. Prace z Kolekcji Sztuki Galerii Bielskiej BWA, A. Smalcerz, folder do wystawy, Miejski Ośrodek Sztuki, Gorzów Wlkp. (7.10– 12.11.2017), ilustracja tekstu.
PORTALE reprodukcja:
– Ewa Juszkiewicz – Upadek kusi – Malarstwo. 05 września – 08 października 2015, galeria prac, portal Artinfo.pl (aktualizacja 3.08.2015): http://www.artinfo.pl/pl/blog/wydarzenia/wpisy/ewa-juszkiewicz-upadek-kusi-malarstwo/
– Galeria dnia. Ewa Juszkiewicz, portal Kulturaonline.pl (aktualizacja 17.07.2015): http://kulturaonline.pl /galeria,dnia,ewa,juszkiewicz,tytul,artykul,21464.html
– „Upadek kusi. Malarstwo Ewy Juszkiewicz”, O.pl/News/ Sztuki wizualne/Wystawy; siedem reprodukcji prac, portret artytstki (aktualizacja 10.07.2015): http://news.o.pl/2015/07/10/ewa-juszkiewicz-malarstwo-kusi-galeria-bielska-bwa/
– Ewa Juszkiewicz „Upadek kusi”. Malarstwo
http://www.silesiakultura.pl/r/miasta/bielsko-biala/bielsko-biala/ewa-juszkiewicz-upadek-kusi-malarstwo
– Ewa Juszkiewicz – Upadek kusi. Malarstwo - Galeria Bielska BWA, Art Imperium Portal Kulturalny (dostęp 4.08.2015): https://plus.google.com/+ArtimperiumPl/posts
– Ewa Juszkiewicz – „Upadek kusi”. Malarstwo, portal StudentNews/Górny Śląsk (aktualizacja 14.07.2015):
http://gornyslask.studentnews.pl/serwis.php?s=12&pok=53032&id=4066005&rss=1
– „Przegląd”, Mr 3 (818), 31.08.2015; s. 66
– „Szum” online „Najciekawsze wystawy jesieni 2015”, http://magazynszum.pl/krytyka/najciekawsze-wystawy-jesieni-2015.
2013 – 41. Biennale Malarstwa „Bielska Jesień 2013”, Galeria Bielska BWA, 2013
2015 – „Palindrom” wystawa zbiorowa kuratorowana przez Roberta Kusmirowskiego , Państwowa Galeria Sztuki w Sopocie (19.06 do 16.08.2015)
2016 – „Pokaz 4.” Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA, Galeria Bielska BWA, (23.06-28.08.2016)
2017 – Na druhé straně (zrcadla)/ Po drugiej stronie (lustra) – wystawa Kolekcji Sztuki Galerii Bielskiej BWA – Oblastní galerie Vysočiny v Jihlavě / Regionalna Galeria Sztuki w Igławie (27.04–11.06.2017); Krajské galerie výtvarného umění ve Zlíně / Regionalna Galeria Sztuki w Zlinie (27.07–24.09.2017), (Czechy)
2017 – „Doświadczenie ciała” – prace z Kolekcji Sztuki Galerii Bielskiej BWA w Bielsku-Białej Galeria BWA MOS w Gorzowie Wlkp. (7.10–12.11.2017)
2023 – "Stany przejściowe" – wystawa z Kolekcji Sztuki Galerii Bielskiej BWA, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała (13.01.2023 – 03.03.2023).
Against a brown-black background is the bust of a woman dressed in a wide black robe, and a fancifully draped, bodily-beige cloth in place of the head. A pair of hands, with the right one folded on top of the left, emerge from the black sleeves, partially cut off below the lower edge of the canvas. Strong chiaroscuro highlights the gold of the wedding ring on the top hand. The bottom edge of the hand is fuzzy gray. The bodily beige cloth folds itself into a semicircle in the lower part of the face, with two black holes - a triangular one in place of the mouth, and an almond-shaped one where the right eye should be. The folded swathes of beige fabric are streaming down the sides over the shoulders. The black collar is slightly spread apart, revealing the bodily beige neck. The thick folds of the robe accentuate the woman's breasts. On the wide, puffed sleeve on the left there are reflections of light and strong shadows, outlining numerous small folds. The other sleeve is cut off by the right edge of the canvas. The painting adheres to a realistic convention. The artist alludes to an existing portrait by Rogier van der Weyden, a fifteenth-century Dutch artist whose work mixes Gothic and Renaissance art. The work was awarded the Grand Prix at the 41st Biennale of Painting "Bielska Jesień" in 2013.