Obraz w charakterystycznej dla artysty technice, w której na olejnym obrazie dokleja pomalowane farbą zapałki tworzące wypukły rysunek. Twarz mężczyzny podzielona jest kreskami tworzącymi zarys oczu, nosa, ust, brody i uszu, ale występują one także na całej powierzchni twarzy, nadając portretowi dużej ekspresji. Błękitne oczy odpowiadają kolorowi kapelusza i jest to najmocniejszy akcent kolorystyczny obrazu, utrzymanego w tonacji szarobiałej. Kolejnymi plamami mocnego koloru jest złota żaba siedząca na ramieniu mężczyzny, nadająca całości surrealistycznego wyrazu, oraz czerwone gumowe gruszki stojące na półce z akcesoriami. Inne elementy wyposażenia to butelki, słoiki, mikroskop, książki, ludzka czaszka i nietoperz. Zapewne to pracownia alchemika lub naukowca, korzystającego w swych badaniach zarówno z minerałów, jak i substancji organicznych – całość o nieco demonicznym charakterze.
– Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA [album], red. i oprac. G. Cybulska, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała 2011, s. 175
2005 – „Kolekcja Galerii Bielskiej BWA”, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała
2012 – Czesław Wieczorek – Malarstwo, wystawa retrospektywna, Galeria Bielska BWA