Polska

Anemony

Datowanie
2009
Typ obiektu
malarstwo, obraz
Technika
akryl, płótno
Wymiary
100 x 140
Data nabycia
07.11 2010
Nr katalogowy
594

Interpretacja

Koń od wieków wzbudzał fascynację człowieka. To wspaniałe zwierzę, które choć może żyć na wolności, dość łatwo daje się oswoić. Ujeżdżanie dzikich rumaków to domena amerykańskich kowbojów; mężczyzna na koniu jest symbolem wolności. Tu naga sylwetka chłopca dotykającego konia przywodzi na myśl sztukę „Equus” Petera Shaffera lub też słynny „Szał” Władysława Podkowińskiego, gdzie konia dosiada naga kobieta. Przeskalowane kwiaty anemonu (zawilca wieńcowego), zdradzają zainteresowanie artysty roślinami ozdobnymi, które chętnie umieszcza w swoich obrazach.

Bibliografia

– Targi Sztuki. Sfera Sztuki [kat.], red. G. Cybulska, Galeria Bielska BWA, 2010, s. 25; – Lokomotywa. Wpływ kultury na rozwój lokalny [książka]:, red. A. Smalcerz, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała 2011, repr. s. 69; – Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA [album], red. i oprac. G. Cybulska, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała 2011, ss. 48, 211; – „Pokaz 4.” (2). Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA [folder], Galeria Bielska BWA, (23.06-28.08.2016); informacja o pracy;

Wystawy

2010 – „Obrazy-wnętrza wnętrza-obrazy”, wystawa indywidualna razem z Barbarą Baderą, Muzeum Śląska Cieszyńskiego, Cieszyn 2010 – „Mosty”, wystawa z artystami ze Słowacji, Muzeum Ustrońskie, Ustroń 2010 – wystawa indywidualna, Instytut Słowacki, Warszawa 2010 – Targi Sztuki „Sfera Sztuki”, Bielsko-Biała; org. Galeria Bielska BWA 2011 – “Carpe diem” wystawa dzieł sztuki z Kolekcji Sztuki Galerii Bielskiej BWA, Apartamenty Sfera, Bielsko-Biała 2016 – „Pokaz 4.” Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA, Galeria Bielska BWA, (23.06-28.08.2016)