Dofinansowano ze środków MKiDN, Program Kolekcje, 2012
Rysunek wykonany ołówkiem na białym, naturalnym tle papieru, zakomponowany w prostokącie. Ukazuje dwa przedstawienia: po lewej stronie, narysowaną linearnie lalkę o wschodniej fizjonomii (z twarzą Buddy) oraz po prawej – dwoistą figurę składającą się w połowie z lalki wykonanej konturem i postaci historycznej z atrybutami miecza i krzyża, rysowanej plamą.
Rysunek z serii, która zaowocowała zrealizowanymi innymi lalkami, fikcyjnymi zabawkami (np. „Ciotka Kena” z 1994 czy „Możesz ogolić dzidziusia” z 1996 roku). Artysta krytykuje w nich istniejące zabawki jako „protezy dorosłości w świecie dziecka”, służące do „tresury”, wyuczania określonych zachowań i przypisanych im ról płciowych. W rysunku Libery atrybuty płci są nieokreślone, natomiast nałożony „kostium” odwołuje się do egzotycznych kultur, podobnie jak twarz lalki, przypominająca twarz Buddy w sztuce indyjskiej.
– „Galerie”. Ogólnopolski informator o sztuce Poland-Art, grudzień 2012, styczeń 2013, s. 4
– folder „Pokaz 4.” (1). Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA, Galeria Bielska BWA (23.06-28.08.2016)
2012 – „Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA – najnowsze nabytki”, Galeria Bielska BWA
2016 – „Pokaz 4.” Kolekcja Sztuki Galerii Bielskiej BWA, Galeria Bielska BWA (23.06-28.08.2016)