Zakup dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, program – Kolekcje, 2014
Praca w tonacji żółto-czerwono-zielonej, ukazująca zdeformowaną bryłę budynku więziennego w czerwonym kolorze, otoczonego wysokim murem z wieżyczkami i strażnikami. W strefie nieba namalowanego w odcieniach żółcieni zawisła okrągła kula symbolicznego słońca wysyłającego promienie na więzienny obiekt. Wokół pusta przestrzeń z zielonymi polami i blado-fioletowymi kwiatkami.
Najstarszy obraz artysty w kolekcji, z czasów, kiedy nie stosował jeszcze swojej oryginalnej techniki wypukłych reliefów. Na pozór sielski pejzaż, z zielonymi łąkami, kwitnącymi kwiatami i świecącym słońcem, kryje budowlę, która okazuje się być więzieniem. Wieże strażnicze na rogach ogradzającego ją muru, najeżonego ostrymi przeszkodami, reflektory, małe okienka w grubych ścianach – służą jednemu: odcięciu od świata przebywających w nim ludzi. Można dopatrywać się pewnej dwuznaczności w tytule: zatrzymani mają czas, aby podjąć refleksję nad własnymi czynami i poddać się resocjalizacji. Ponury wygląd budowli wydaje się jednak poddawać w wątpliwość tę szlachetna ideę.
– „Pełna Kultura”, Bielski magazyn aktualności, styczeń 2012, na okładce – z tyłu
2012 – „Czesław Wieczorek – Malarstwo”, wystawa retrospektywna, Galeria Bielska BWA, (6.01 – 12.02.2010) 2015
– Czesław Wieczorek – Malarstwo. Prace z Kolekcji Sztuki Galerii Bielskiej BWA, Galeria Bielska BWA – Klubokawiarnia Aquarium (15–31.05.2015)