Barwna cyfrowa odbitka na papierze fotograficznym, edycja 1/5, klatka filmu 16 mm [fot. Krzysztof Zarębski]
Znana z filmu artysty scena, w której naga modelka o czerwonych paznokciach trzyma zielone brukselki tuląc je do piersi. Różnice kolorystyczne oraz kontrast między chłodem warzyw a ciepłem nagiego ciała, są ważnym elementem tej pracy.
W pracach Krzysztofa Zarębskiego ciało kobiece poddawane jest niewinnym eksperymentom. Artysta obserwuje jak zachowuje się skóra pod wpływem dotyku ręki czy ust lub różnych przedmiotów i substancji: lodu, ciepłego powietrza, warzyw (brukselki, marchewki). Zarejestrowane w latach 70. XX wieku jego performanse dokamerowe są dziś dokumentem niezwykłej wyobraźni artysty. Wydają się być całkowicie oderwane od czasów, w których powstały: zaawansowanego ustroju socjalistycznego. Mieszkający w Warszawie, mający kontakt z międzynarodowym środowiskiem (także dzięki karierze sportowej – w lekkoatletyce) artysta nie stronił od udziału innych osób w jego wystąpieniach – modelek, muzyków – a także wykorzystywania przedmiotów: wykonanych przez siebie trochę surrealistycznych, trochę erotycznych obiektów. Dźwięk i muzyka pojawiały się nie tylko na żywo; jednym z ulubionych motywów artysty była taśma magnetofonowa i zamrożony w niej dźwięk, czasem dosłownie, w bryle topniejącego lodu.
– Smalcerz Agata, „Dla Johanne i Anny”, Przewodnik po wystawie, Wystawa prac z Kolekcji Sztuki Galerii Bielskiej BWA, 2021, Galeria Bielska BWA, s. 19.
2014 – „Polscy radykalni performerzy 1967–1989”, Galeria Bielska BWA, 17.05–15.06.2014
2020 – 2024 – „Dla Johanne i Anny” – wystawa z Kolekcji Sztuki Galerii Bielskiej BWA, Willa Sixta, Bielsko-Biała (06.11.2020 – 1.10.2023 oraz od 5.04 do 8.09.2024).